Tuesday, 6 September 2011

BERGAMBAR DI KUALA KANGSAR!!!!!!

Gambar di hadapan Masjid Kota Lama Kanan
 
Ulu Kenas...

Ulu Kenas

Ulu Kenas

Ulu Kenas

Ulu Kenas

Ulu Kenas

Masjid Ubudiah

Masjid Ubudiah

Masjid Ubudiah

Depan rumah Pak Mi

Depan rumah Pak Mi

Hajat nak ambil gambar labah labah, sekali toleh ..tinggal bekas...cisss!!!

Matahari terbit di kabus pagi 

Matahari terbit di kabus pagi 

The Cousin's - kumpulan rock yang bertukar genre ke acapella....hahhaah

Pokok kelapa nan sebatang...

Test Macro


Istana Iskandariah dari seberang Sungai Perak

Istana Iskandariah dari seberang Sungai Perak



The Big Tree

Istana Iskandariah dan Kuala Kangsar Waterfront...dalam proses pembinaan

Mentari kuning di ufuk timur...

Istana Iskandariah dari seberang Sungai Perak

Bumbung Istana Hulu

Terernya aku amik...hehehe

huyooo...hebak faizal....heheheh



  Semua gambar menggunakan Nikon D80, Lens 18 - 55mm VR dan 55 - 300mm VR.

THE JOURNEY CONTINUE.................

JOURNEY TO KUALA KANGSAR (RAYA RAYA KUALER)!!!!!!



        Raya tahun ini aku beraya dengan mak aku di kampung arwah ayah di Kuala Kangsar. Adik yang lain beraya di Muar, Johor dan Kuala Lumpur. Selepas Asar, aku dan mak aku mula bertolak dari Port Dickson ke Kuala Kangsar melalui jalan lama ( aku lebih suka ikut jalan lama kerana tak jammed dan tak ada TOL! ) dan tiba di Kg Kota Lama Kanan pukul 10 malam. Keesokkan harinya aku bangun awal dan ambik gambar pakcik aku tengah mengemas....
dah macam iklan IKEA...kata dia..bukan aku cakap...hehehe
       Selepas bersiap,aku sarapan pagi dengan minum teh aje (takut memerut ketika sembahyang raya..) dan tunggu yang lain semua bersiap....
Gambar curi yang diambil oleh sepupu aku guna kamera aku....ciss!!!
     Selepas semua dah bersiap, kami pun bertolak ke Masjid Kota Lama Kanan ( masjid yang ada batu nisan Sultan Mansur Shah I, Sultan Perak yang kedua ). Selesai sahaja Sembahyang raya, kami pergi menziarahi pusara Opah dan Atok, kiranya aku dan mak aku pertama kali menziarah pusara Opah, maafkan kami Opah....
Pusara Opah

Pusara Atok

Maksu dan Pak sedara aku...

Adik beradik?? bukan...Paksu dan anak sulung dia....

Suasana di Masjid Kota Lama Kanan
       Selesai menziarah pusara Opah dan Atok, kami pun pulang ke rumah Pak Mi, dan aku yang bawak kamera menjadi jurugambar keluarga pulak....isk..nak raya ke apa nih?? grrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!
Keluarga Pak Mi

Keluarga Maksu

Mak aku dan Makcik..

Sessi santai
       Selesai aku mengambil gambar, aku keluar mengambil gambar di luar, nak tengok gambar dia kat sini. Aku balik dekat pukul 8 malam, beraya dan bergambar punya pasal...mandi dan terus tidur....zzzzzz.

       Keesokkan harinya, kami semua bersiap nak ke Batu Gajah melawat pak saudara kami, Anjang. Tapi sebelum itu.......

Muiz buat lawak....hehehe

Gabungan 3 Keluarga....
 
Sessi Free Time....
        Kami sampai ke rumah Pak Anjang hampir tengah hari...apa taknya...JAMMED jalan nak ke sini. apapun Alhamdullillah sebab selamat sampai. Kami mulanya disajikan dengan kuih raya dulu sebab tetamu ramai di dalam......

Afiz : Pak Anjang spek hitam semanjang.....

Pak Su, Pak Anjang, Mursyid dan Afiz

Aku : kuih made in china?? biar betul???

Layan Stim kuih raya...hehehhehe
         Selepas line dah clear, kami pun masuk ke dalam dan dijamu dengan nasi hidang....lega....jumpa nasi di raya pertama....tak larat makan kuih raya....hehehhe
Pak Mi tak menyempat habis doa..terus sambar burung puyuh goreng...hehehe

Pak Mi : burung puyuh aku yang punya!!!!

Acara kempis perut...

Muka jammed tak dapat pinjam kamera....heheh 

The Legendary Anjang

     Selepas beraya kat Batu Gajah, kami terus ke Lubuk Merbau tapi malangnya tuan rumah tak ada, pergi beraya, kami pun terus balik ke rumah Pak Mi....

Sessi lepak!!

THE JOURNEY CONTINUE.................




Sunday, 4 September 2011

MERDEKA RAYA!!!!!!

Ini bukan penyimpan mohor besar yang baru...hehhehe

            Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Selamat Hari Kemerdekaan yang ke 54 dari saya, maaf
lambat post....MOOD RAYA!!!!!! MERDEKA !!!!!! MERDEKA!!!!! MERDEKA!!!!!! DUIT HABISSSSS!!!!!!.....aduiiiii!!!!!!

Saturday, 27 August 2011

KERJA DALAM MOOD RAYA!!!!!!

gambar hiasan...aku puasa...so ignore pasal kopi tu..hehehe
         Hari ni (27 Ogos) dan esok (28 Ogos) kena kerja, dalam ingatan dah teringat kampung halaman arwah ayah aku di Kota Lama Kanan, Kuala Kangsar. Nasib baik aku bawa bersama portable hardisk ke ofis, boleh layan lagu, headbanging dan slamdance sorang sorang. Sakit tanggung sendiri (alasan nak MC la tu...huahahahah bagus gak idea aku nih). Nanti balik nak carik air kelapa muda dan murtabak ayam....kerja kerja kerja!!!!!!

Wednesday, 24 August 2011

LADY IN BLACK - URIAH HEEP!!!!!!



She came to me one morning
One lonely Sunday morning
Her long hair flowing
In the midwinter wind
I know not how she found me
For in darkness I was walking
And destruction lay around me
From a fight I could not win
Ah ah ah ...

She asked me name my foe then
I said the need within some men
To fight and kill their brothers
Without thought of love or God
And I begged her give me horses
To trample down my enemy
So eager was my passion
To devour this waste of life
Ah ah ah ...

But she would not think of battle that
REDUCES men to animals
So easy to begin
And then impossible to end
For she, the mother of all men
had counselled me so wisely then
I feared to walk alone again
And asked if she would stay
Ah ah ah ...

Oh lady lend your hand I cried
And let me rest here at your side
Have faith and trust
In me she said
And filled my heart with life
There is no strength in numbers
Have no such misconception
But when you need me
Be assured I won't be far away
Ah ah ah ...

Thus having spoke she turned away
And though I found no words to say
I stood and watched until I saw
Her black form disappear
My labor is no easier
But now I know I'm not alone
I find new heart each time
I think upon that windy day
And if one day she comes to you
Drink deeply from her words so wise
Take courage from her
As your prize
And say hello for me
Ah ah ah ...



p.s: Band ini aku mula dengar awal bulan ni, Youtube punya penangan.....banyak band lama yang aku tak pernah dengar rupanya...isk...kena survey banyak pasal band band lama....