Monday, 30 September 2013

KISAH 30 SEPTEMBER - REALITI?!!!!!!

Lady Fantasy????

Realiti....
  Barang baru sampai dari Kedah, terima kasih kat Meta Lzone Distro aka Abdul Aziz kerana berjaya mendapatkan Pink Floyd Boxset dan CD Witchcraft nih... Nanti ada masa aku akan review sikit apa ada dalam kotak tu. apapun layan versi orang lain dalam Youtube nih.... hehehhee..

THE JOURNEY CONTINUE......

Sunday, 22 September 2013

KISAH 22 SEPTEMBER - BLOG UPDATES!!!!!!

cedok dari sini

   Dah lebih 2 minggu tak update blog... tapi blogwalking tetap on...sibuk dengan kerja baru.. training pasal safety dan kerja dan esok baru masuk syif ... apapun layanzzz

p/s : Liverpool kalah pulak semalam...emmmm

THE JOURNEY CONTINUE......



Sunday, 1 September 2013

KISAH 1 SEPTEMBER - YNWA!!!!!!


  Malam ni malam gembira buat aku... Team Power sudah kalah dengan Team Legend.... 1-0 hasil jaringan Sturridge. Aku harap zaman kebangkitan untuk team kesayangan aku dah bermula... apapun kita tunggu hingga game yang ke 38 nanti.... YOU'LL NEVER WALK ALONE!!!!!!

THE JOURNEY CONTINUE......

Wednesday, 21 August 2013

RABU YANG BISU - AKU YANG DULU BUKANLAH YANG SEKARANG!!!!!!

p/s : lagu ni aku layan masa kerja part time di kedai ikan bakar.... layannnz
THE JOURNEY CONTINUE......

Monday, 12 August 2013

KISAH 12 OGOS - BARANG DAH SAMPAI!!!!!!


  Akhirnya sampai jugak CD aku.... terima kasih kat Ashraff kerana bantu aku dalam sessi mengebay nih...Kena stop jap sebab 14hb Ogos ni baru nak lapor diri... harap aku kerja sampai pencen kat tempat baru nih... Insya Allah...

THE JOURNEY CONTINUE

Saturday, 10 August 2013

KISAH 10 OGOS - SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI ( BELATED ) !!!!!!


   Selamat Hari Raya Semua! Maaflah lambat post sebab sibuk dengan kedatangan Heroin dalam keluarga dan berjalan raya di rumah kakak ipar di Sabak Bernam... apapun layannzzz

THE JOURNEY CONTINUE......

Monday, 15 July 2013

KISAH 15 JULAI - AKHIRNYA...!!!!!!



         Setelah hampir 8 tahun berkhidmat, akhirnya aku menamatkan tugas dengan SELAMAT ( sebab kilang ni ketat sikit dari segi keselamatan pekerja ). Selepas ni tak tahu syarikat mana pulak aku akan kerja. Buat masa sekarang nak lepak dulu, Lepas raya baru cari kerja.... Harap adalah kerja untuk aku ini...Amin...

THE JOURNEY CONTINUE......

Sunday, 14 July 2013

KISAH 14 JULAI - HASIL 2 HARI...HEHEHEHE!!!!!!

Fantasi
Realiti.....
   Orang lain sibuk cari baju raya, aku sibuk cari CD..hehehhehe. Nasib baik ada Voucher Speedy, dapat 20% dari harga sebenar... safe skit.... apapun layan.....

THE JOURNEY CONTINUE......

Wednesday, 10 July 2013

Monday, 8 July 2013

KISAH 8 JULAI - KENAPA AKU TAK BELI PRESALE TICKET!!!!!!

gambar cedok kat sini

    Ada kawan dalam FB tanya aku dalam message " kenapa tak beli awal tiket?". Aku mula tak beli tiket awal selepas Sepultura dan Dark Funeral punya kes. Ye lah... tak berani nak tanggung risiko... duit kita cari penat penat dan last kena kapur. Kes Sepultura aku hampir nak beli sebab member dah racun aku macam macam.. tak true la.... itu la ... ini laa.... dan akhirnya yang TRUE jugak kena kencing hidup hidup..... Dark Funeral.... aku tak beli sebab tak mengikuti sangat band ni... Nasibnya lagi teruk... dah sampai sini lagi tu.. dan terbaru Loudness.... sebab jerebu melanda di negara kita, hampir aku nak beli.... last aku dengan kata putus beli kat pintu masuk lagi baik... selamat dan tak kecewa... Konsert Metallica nanti.. kalau ada rezeki aku 21 Ogos ni... ada la aku kat dalam Stadium Merdeka tu.. kalau tak ada.. lepak kedai mamak layan teh tarik.... hahahahah. Kalau rajin... baca blog mamat ni... Apapun layannnzzz

http://richrusso.net/what-happens-when-the-presale-lays-an-egg-and-when-did-the-presale-stop-mattering-and-lose-its-exclusivity/

THE JOURNEY CONTINUE......

Sunday, 7 July 2013

KISAH 7 JULAI - KISAH SEORANG JURUGAMBAR!!!!!!


   Hari ni aku tak tahu nak buat apa... aku capai kamera aku dan pergi jalan jalan area PD... dan hasilnya :










   Sambil tu aku pun ciplak lirik Kisah Seorang Biduan... hehehhehe : 

Dari rumah aku
Berbekal Nikon tua 
Datang ke Pekan PD 
Dengan penuh harapan 
Mendapat ilham untuk bergambar( 2X )

Oh jurugambar amatur
Pujaan kawan kawan 
Dan komen bernas 
Dan juga kutukan 
Di dalam Facebook atau Blog


Meskipun aku berpuas hati
Namun orang pun tahu 
Apa isi hati ku 
Tatkala aku gambarkan
Gambarku biasa aje
Hanya mengisi masa lapang 
Dikala kebosananku ( 2x ) 







THE JOURNEY CONTINUE......

Thursday, 4 July 2013

KISAH 4 JULAI - METALLICA LIVE DI KL?!!!!!!



        kena lompat parti nih......

THE JOURNEY CONTINUE......

KISAH 4 JULAI - MAKAN MAKAN DI BAGAN LALANG!!!!!!


   Semalam ( 3 Julai ) Kelab Sukan Cabot mengadakan makan malam sempena perpisahan kami di Bagan Lalang. Kami bertolak pada pukul 5.30 petang dan sampai ke destinasi sejam kemudian. Sampainya aku dia sana, sempat jugak la aku mengambil gambar permandangan disana :








ajk kelab sukan....



    Masa aku mengambil gambar, kawan kawan aku dah order dah semua, senang... tahu dah sampai mencekik....hehehhe :

menunggu dengan sabar....



sessi mencekik ( cameraman maintain... hehehe )


tengah kekenyangan.....
     Sessi makan berakhir pada pukul 9 malam dan aku sampai kat rumah pada pukul 10 malam. Maaflah gambar makanan banyak aku tak ambik... bila bab makan kamera letak tepi.... nanti terliur macam tengok blog Deaf Angel  pulak nanti... apapun layannnn

THE JOURNEY CONTINUE......

Wednesday, 3 July 2013

Monday, 1 July 2013

KISAH 1 JULAI - DILEMA!!!!!!

hiasan....

     Dilema nih.... nak kerja kilang dah tak ada hati dah... serik kalau kena macam sekarang. Sepupu dan kawan dalam FB cadangkan kerja kat Taiping sebab kos sara hidup masih murah dibandingkan dengan Shah Alam dan Port Dickson. Ada jugak nak bantu kerja di KLIA. Apapun terima kasih kepada kawan kawan kerana membantu. Selepas 15 Julai ni bermulalah kembali cari kerja... Doakan aku dapat kerja selepas Hari Raya ni.... Insya Allah..

THE JOURNEY CONTINUE......

Sunday, 30 June 2013

KISAH 30 JUN - FAREWELL NITE!!!!!!


   Semalam ( 29 Jun ) berlangsungnya majlis malam perpisahan untuk warga kerja Cabot ( Malaysia ) Sdn Bhd bertempat di Bayu Beach Resort, Port Dickson. Aku sampai pada pukul 7 petang dan sempat juga snap 2-3 gambar sebelum bermula acara :






       Acara bermula dengan tarian Gangnam Style ( apakah?? ) :




          Selepas itu ucapan dari FGM dan Regional Manager :

ucapan dari FGM

ucapan dari regional manager

dah macam pelakon tamil

       ..... dan acara paling penting, mencekik!!!

kalau bab makan memang steady....

cameraman in action...
       Sambil makan tu ada diselitkan karaoke dan permainan :

alamak... lupa lirik...

..lepas tu wa kasi lempang itu olang.. bla bla bla....

panca sitara??

Isabelllaaaaa....

acara pindah belon...
beribu ribu tania....

Broery masa muda...

acara follow me

kaber malu... tutup mata...hehehehe

dum mere dum.....

aarrghhhh.....

Saloma

Teresa Teng

Sharifah Aini....

Diana Ross

Elvis... memang nama dia Elvis pun...

Mamat baju oren : alamak.. kena cari patner ni

3 Hero Remaja



   Acara ini berakhir pada pukul 12 malam dengan lagu terakhir dari ABBA ( dah nama company otai.. semua lagu lama keluar... ) Aku kadang sedih gak bila berakhirnya majlis ni... lepas ni dah tak jumpa kawan kawan sekerja dan tak ada lagi company yang best macam ni... manager dan orang bawahan boleh duduk makan semeja di kantin, berbual, bergurau anggap sebagai kawan... SAD BUT TRUE.. ( masuk skit pasal Metallica... heheheh )

   Oh ye.... aku mengucapkan beribu ribu tania kepada TRW kerana menang FA CUP.... Gomo Kelate Gomo...... kepada Berteromber dan Pc kOKak jangan bersedih... tengok aku.. rileks aje tengok N9 duduk tangga teratasbawah Liga.... isk!!!

THE JOURNEY CONTINUE......