Tuesday 7 February 2012

LAWAK KEDAI KOPI!!!!!!

Nama company?? 

         Hari ni aku pergi sarapan kat luar, almaklum lah Cafeteria cuti time cuti nih. Mulanya aku pergi ke Kedai  Nasi Lemak Wak Rahman, malangnya nasi lemak sudah habis... kecewa punya pasal aku ke Restoran SM Mohamed kat bandar PD, order murtabak ayam dan teh halia. Masa aku makan, ada kejadian yang buat aku potong selera, masa tu ada jurujual ( buku budak budak ) datang  : 

Jurujual : Assalamualaikum cik Faizal
Aku : Waalaikummusalam... err.. mana tahu nama saya nih ( nada terkejut )
Jurujual : Habis kat baju kerja tu nama company ke ( sambil tersenyum )
Aku : ........... ( Hampeh ... lupa aku kerja...demmm!! )

Masa tuuuu lah terus rasa bangun dan bayar..tapi disebabkan lapar... layan aje apa barang nak jual dan aku menolak dengan ikhlas, anak tak ada...beli nanti nak kasi siapa? ( tapi dalam hati Api sudah marak ). Nasib baik aku keluar sorang... akalu berdua.. mau terbahak kena gelak.... Lepas ni kalau nak sarapan ke, makan tengah hari ke..pastikan baju kerja tinggal kat motor, pakai T shirt cukup....


THE JOURNEY CONTINUE...... 

No comments:

Post a Comment