Tuesday 28 September 2010

NIKON D40X!!!!!!


Semalam aku pergi ke KL untuk berjumpa sepupu aku yang sudah membeli kamera Nikon D40X dari buyers dari Subang. Bila Sampai ke rumah makcik aku di Setapak, aku pun di ragging oleh dia cara nak guna kamera ni, almaklumlah...kamera DSLR berbeza sikit cara penggunaannya dari kamera digital dan kamera handphone (???). apa pun aku ucapkan terima kasih kat Mazrizal (http://mazrizal.fotopages.com/) kerana memberi tunjuk ajar secara perrrr kat aku tapi kata dia "lepas ni ko call tanya pasal kamera..sejam rm8....." huahahahhaha...iyerkan aje labuuuuu....

Spesifikasi :
- Resolusi Maksimum 3,872 x 2,592
- ISO = Auto, 100 - 1600
- Jenis sensor = CCD (23.6 x 15.8 mm)
- Media SD memory Card, SDHC compliant
- Shutter Speed = 1/4000 detik sampai 30 detik
- Auto Focus dan Manual Focus
- LCD 2.5" ( 230,000 Pixels TFT)
- Playback image zoom
- Remote Control : ML-L3 Wireless Remote Control
- Hotshoe
- Build in Flash (Pop-up)
- Plug-and-play USB interface
- Video Out
- Battery Li-Ion EN-EL9
- Supports Exif 2.2
- Low-light AF-assist
- Ukuran : 5.0 x 2.5 x 3.7 in.
- Berat : 495g tanpa battery & memory

No comments:

Post a Comment