Friday 4 November 2011

KOLEKSI SAYA!!!!!!



Koleksi CD lama aku...heheh
      Salam semua pembaca blog yang tak seberapa ni. Sekarang aku nak tunjuk CD yang aku miliki sekarang, almaklumlah dah lama tak beli CD sejak ada Youtube , link untuk download free ( jangan fikir aku nak curi hakcipta lak....dengar, dah boring delete....hehehehe) dan album yang aku nak tak ada dalam Malaysia ( contoh Earthshaker, Anthem, dan band lama ). Nak beli online kad kredit tak ada so hanya mampu meleleh melihat dalam Amazon.com atau laman web yang jual album.. ok...aku nak cerita CD yang aku miliki sekarang :


            BOND OF OLD SCHOOL - CD ni aku beli dari kawan kerja semasa aku kerja kontrak di KLIA ( bukan kontrak bancuh simen..), Album Hardcore tempatan keluaran United Front Record menampilkan band seperti Last Minute, Eleven, Uphold ( band mamat yang jual CD ni) Channel X, Kid On The Move, Nostalgia, Cookie Monster ( macam nama watak dalam Sesame Street aje..), Second Combat dan Grace Division
         
             RAINBOW - RISING - tak perlu aku kenalkan band legend nih... CD kedua ini aku beli kat Seremban memang layan terutama lagu Stargazer, Tarot Woman dan sebagainya. Komen aku....kena dapatkan album ni kalau peminat Ritchie Blackmore tegar
           
              RAINBOW - LONG LIVE ROCK N ROLL - CD terakhir gandingan Dio dengan Blackmore.    Bagi aku, bagus jugak Dio keluar, sebabnya kalau dia tak keluar mungkin lagu Holy Diver, Don't Talk To Stranger, Dream Evil tak akan ada. Rest In Peace Ronny James Dio!!
           
              METALLICA- GARAGE INC. - CD yang menampil lagu lagu cover dari band hebat seperti Diamond Head, Thin Lizzy, Disharge, Black Sabbath, dan sebagainya. Album ini jugak penyebab aku cari band lama dalam Youtube.

              LOUDNESS  -  THUNDER IN THE EAST - CD band legend Jepun tak perlu aku nak kata banyak...semua lagu layan oo....WOK N WOLL CWAZY NIGHT!!!!

            HIM - DARK LIGHT - CD band Finland. aku mula kenal HIM melalui videoclip dalam MTV. tengok macam masyuk aje terus aku beli. Memang layan cuma peliknya band ini dikategorikan sebagai Love Metal. Pelik? aku lagilah pelik....macam macam genre sekarang nih.......

             KOFFIN KANSER - BREED NEW AGENDA - CD EP band Nu Metal tempatan.

            BATTLE OF THE BAND - CD gabungan band rock Malaysia pada awal 80an ( aku masa tu baru sekolah rendah ) menampilkan band LEFTHANDED, BLOODSHED, SYJ, ELLA & THE BOYS dan RAHIM MAAROF & WHITESTEEL. Kira dah barang rare dah ni....Kaset dah la tak jumpa sekarang ni. CD ni aku beli kat IOI Mall Puchong, last CD lak tu....kira nasib aku la tu....hehehhe
     
            HELLOWEEN - WALL OF JERICHO - CD pertama band Speed Metal ( kemudian Power Metal, poning aku...) dari Jerman. Lagu usah cerita la ..semua speed..dari Ride The Sky sampai How Many Tears semua nak kena banging...layan ooooo ....

            KREATOR - EXTREME AGGRESSION - CD ni aku suka sebab muziknya ada ala  Old Metallica cuma suara MILLE PETROZZA tetap sama. Apapun kena dapatkan album nih..
         
           HELTER SKELTER - THE GREATEST HITS - CD hits dari band Singapura. Lagu semua aku layan sampai aku bawa karaoke la...hehehhehe
   
          CELTIC FROST - TO MEGA THERION - CD dari band legend dan pelopor Black Metal. Lagu yang aku suka Jewel Throne, Necromantical Scream.
       
        SWEET CHARITY - PILIHAN TERBAIK - Memang terbaik bagi aku. Lagu berhantu Teratai, Kamelia dan Datang Dan Pergi dan lain lain lagu semua best.
   
       PARADISE LOST - IN REQUIM (kiri) BELIEVE IN NOTHING ( kanan) - Band ini aku mula dengar dari album LOST PARADISE lagi. Masa tu diorang Doom Metal lepas tu Gothic Metal sampai sekarang. Salah satu wishlist aku nak kumpul album diorang....CD ada 2 kaset ada 3 (semua album diorang ada 12) .....$$$$$$....isk!

       BLACKEND - CD kompilasi band Black Metal keluaran VSP .Harga RM14.90 sesuai untuk orang yang ekonomi yang tak menentu - MACAM AKU....hehehhe

      VICTORY STYLE I,II,III - CD kompilasi hardcore. Ada kisah macam mana aku terbabit layan Hardcore. Semuanya masa aku study kat ILP Pasir Gudang. Budak junior kasi  aku dengar kumpulan WARZONE. Aku nganga bila dengar lagu diorang....POWER! lirik semua anti kerajaan dan apa segala anti cuma tak racist aje ....Apapun aku layan aje janji boleh masuk!

       APOCALYPTICA - INQUISTION SYMPHONY (kiri) CULT (kanan) - CD kumpulan Cello Metal dari Finland aku kenal masa diorang cover lagu Metallica ( nama band pun dah hampir sama ) . CD kanan banyak cover lagu Faith No More, Metallica ( macam biasa ) Sepultura, Pantera, dan lagu diorang sendiri...korang layan lagu  TOREADOR. CD kiri pulak hanya 2 lagu Metallica dan komposer Edvard Grieg. Lain semua lagu ciptaan diorang.. Rekemen pada siapa yang nak layan Instrumental Metal....hehehhe

      JEFFERSON AIRPLANE - THE ESSENTIAL - lagu White Rabbit yang dibawa oleh band Sanctuary aku ingat lagu dia...bila aku baca info rupanya band Psychedelic rock ni. Lagu yang best layan Somebody To Love, It's no Secret dan semestinya White Rabbit!  

       RAMONES - MANIA - HEY HO LET'S GO! - lirik permulaan lagu Blitzkrieg Bop dari pelopor Punk yang berasal dari US ni menjadi idola U2 dan mana mana artis sebab lagunya simple dengan 4 kord dan satu tempo. layannnnnnn!

       SILKHANNAZ - GERBANG KAYANGAN - CD band metal Malaysia versi melayu ( tapi band yang pertama mulakan versi melayu ialah band RIUSGNAL ) layannnn!!!

       STORM OF NEBIULA COMPILATION - CD kompilasi band metal Malaysia ( RIUSGNAL, AS SAHAR, VOCIFERATION ETERNITY, SILKHANNAZ, ARADIA )

        PEARL JAM - TEN - CD sulung band grudge dari Seattle. Terbabit masa kat ILP Pasir Gudang layan kaset member. beli CD terus bila dah start kerja....hehheh
   
      THE BEST DANCE ALBUM IN THE WORLD EVER - errrrr.....macam mana aku nak cakap ek....oh ya...aku sebenarnya layan satu lagu aje...Brimful Of Asha  nyanyian Cornershop.....itu saja....aku bukan mat disko atau hip hop.....arrrggghhhhhh tolong jangan tanya.......ok....stopppppp!!!

p/s : Insya Allah ada masa aku paparkan Koleksi aku versi kaset lak.....Adios!!

7 comments:

  1. macam2 genre ada...tapi Rainbow tu yang paling terbaik!! ;)

    ReplyDelete
  2. setuju dengan bro...band legend tuu...

    ReplyDelete
  3. memang banyak genre tapi paling epik yang bawah sekali.. ;)

    ReplyDelete
  4. seriously bro, mana dpt extreme aggression. cd kreator aku ada pleasure to kill dgn enemy of god aja. kalau tau mana bole dapat bagitaw k bro? kreator ni the only metal band yg ak minat

    ReplyDelete
  5. kat KL rasanya ada lagi...cuba survey kat pertama dan campbell...aku beli ni kat pertama...

    ReplyDelete
  6. Bos The best dance album in the world ever 1998 boleh jual?🙏🙏🙏🙏🙏

    ReplyDelete