Wednesday 22 August 2012

RAYA RAYA KUALER.... KEMBALI!!!!!!



       Tahun ni aku balik ke Kuala Kangsar dan  yang bestnya semua ahli keluarga aku ikut sekali...kira meriah skit dari tahun lepas :

adik bongsu, suami dan anak...


Adik Ipar dan 2 dari 3 anaknya ( sorang lagi pemalu...hahahah )

YB tengah berucap ( pak sedara aku )
   Keesokkan harinya aku bangun lewat skit ( kes layan EPL kat kedai .. kampung tak ada ASTRO ), tengok pak sedara aku dan makcik aku sedang menyediakan bahan untuk masak Paru Masak Suria Baja Hitam. .....
   
   Sebelum aku kejutkan sepupu aku, aku amik gambar diorang tidur... hahahahha..

Mamat ( nama glamer ) pandai mengurut ni....

Shahrani.....

Adik Ipar tengah kacau Paru Masak Hitam diapit anak dan sepupu
( sepupu dan anak buah aku sebaya umur... )
   Sementara tunggu diorang masak, aku pergi mengambil gambar aweks makro :

    Aku ambik gambar sekeping aje, Pak sedara aku cakap kalau nak naik ATV ada kat belakang. Aku ingat ATV real punya ... rupanya MINI ATV.... aku tak naik takut jahanam nanti... masak aku nak bayar...hehehhe
aku tengah menunggang ATV..... ( ok aku tipu... sepupu aku daa. )

Mamat tengah test... terpaksa berdiri... lutut kena handle

Adik Ipar aku mampu menolaknya.... tak terbawak ATV tu

Shahrani...selamber aje... badan ala Valentino Rossi katanye... hampeh!

Rizalman dan Mamat

Sepupu dengan anak buah aku
   Selepas kami makan tengah hari, aku pun ajak Mamat dan Rizalman untuk bergambar di Kuala Kangsar

Jam Besar ni tak sah kalau amik gambar.... mercu tanda tuuu...

Titi gantung kat Dataran Vespa

siapa tak tahu masjid ni....aku tak leh kata apa dah...

Model Hero Remaja 2012....hehehhe
    Selepas kami selesai amik gambar, kami balik berehat dan petang kami pergi ke Persisiran Sayong pulak :

saja test

dahan pokok limau

Pinang nan sebatang...

Lembu nan seekor....

Istana Iskandariah dari seberang sungai

Jeti yang berdekatan dengan istana.... 

Masjid dari pandangan seberang sungai...

Rizalman, Mamat dan anak Rizalman

jeti dekat medan laksa...

errr.... model...
   
labu sayong yang berada di simpang Jambatan Sultan Abd Jalil
   Selesai bergambar , kami pun balik lepak sebab malam nak repeat balik
   
 Malamnya aku dan Mamat pergi dengan menaiki motor....

Masjid ni aku amik kat simpang Taman Kelisa Sayong







Istana Kenangan pada malam hari... cantik...

nak tinggalkan aku...hampeh
     Selepas selesai bergambar... aku pun balik sebab keesokkan harinya kami balik pada Raya Ketiga, tak dapat join Reunion kat Kampung Pinang....tak apa tahun depan ada lagi...... apapun layannnzzz

THE JOURNEY CONTINUE......

6 comments:

  1. Fuh! Entri kali ni memang 'pesta gambar' ni....!

    ReplyDelete
  2. gambar waktu mlm smua cantik....

    ReplyDelete
  3. i missed kuala kangsar especially cendol, laksa n pasembor kt medan selera tepi jeti tu.

    ReplyDelete