Tuesday, 20 December 2011

PERTUNJUKAN TATTOO TENTERA DARAT!!!!!!



          Pada hari Sabtu yang lalu ( 17 Disember ), aku berpeluang melihat secara dekat pertunjukan tatto tentera darat yang bertempat di Kem PUSASDA. Selalunya dulu aku hanya lihat di kaca televisyen saja. Aku pergi selepas Maghrib dan bila tiba , kelihatan ramai orang dah berada di sana. Dengan menggunakan Nikon D200, lens 18-70mm dan tak ada flashlight aku amik gambar untuk tatapan semua :





Askar 1 : glamer ko jaga orang malam ni
Askar 2 : eh! teringin nak pakai baju ni ke?

Askar 2 : alamak..ada orang amik gambar kita...kantoi aku....
Askar 1 : leks buat selamber aje...heheheh
Tak lama lepas tu kedengaran juruacara menyebut "3-2-1" dan pertunjukan bunga api pun bermula :






       Selepas selesai pertunjukan bunga api, ada sketsa Peperangan Bukit Chandu.....
Leftenan Muda Adnan menghantar anak isteri ke Kajang

LOUDNESS menyerang Malaya...eh salah...Jepun menyerang Malaya

Adegan Perang Bukit Chandu
       Selepas selesai sketsa tersebut, ada pertunjukkan Tempur Tanpa Senjata (TTS) :
Gaya macam Gaban pun ada..hehehhe

      
                                    Selesai pertunjukan TTS, Pancaragam ATM pulak masuk :


                                 Selepas Pancaragam ATM, Pancaragam PDRM pulak masuk :
Sebelum....

Selepas...steady kan....?
 Selepas Pancaragam PDRM, pertunjukan acrobatik dari TUDM :
i believe i can fly....

alamak...terlepas.....

sila jangan ikut style abang ye adik adik....

gaya penerjun papan anjal

ingat harimau nak lompat..rupanya.....

gaya Superman tanpa motor...
    Selepas pertunjukan acrobatik dati TUDM, Pancaragam Tentera Thailand :

Sketsa monyet putih dengan puteri jelmaan ( lupa lak apa namanya )
        Selepas Pancaragam Tentera Thailand, pertunjukan Kawad Senyap dari TUDM. Masa ini la lagu yang aku lama cari diorang mainkan, memang layan versi diorang




    Selepas selesai kawad senyap dari TUDM, Pancaragam RAMD pulak :


    Selepas Pancaragam RAMD, saat yang ditunggu tunggu..pertunjukan tattoo :
Azroy ???

Zek?











       Selepas selesai pertunjukan tatoo, acara penutup semua pancaragam bergabung ....layan lagu diorang ( kebanyakan Oldies la... mana layan rock...hehehe ) yang aku ingat lagu Tom Jones dan lagu melayu lama...lain lagu aku blur....






          Maka berakhirlah Pertunjukan tattoo tentera darat yang berlangsung pada malam tersebut. Apa pun aku harap pertunjukan sebegini diadakan secara tahunan....baru ngam.!! Kesilapan aku pulak...tak pasang 55-300mm VR...nampak jauh la pulak....demmmmm!!!

THE JOURNEY CONTINUE...... 

4 comments:

  1. eyhh kat kampung saya ni hehehe ;p


    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/spontaneous-jalanan.html

    ReplyDelete
  2. thanks sis sebab masuk blog yang tak seberapa nih...hehhe

    ReplyDelete