Wednesday 11 August 2010

LAMAN WEB BACA AL QURAN SECARA ONLINE!!!!!!



http://www.quranexplorer.com/ ialah satu laman web membaca Al Quran secara online yang diasaskan pada Oktober 2005 oleh sekumpulan Muslim Sunnah yang menetap di Orlando, Florida, Amerika Syarikat. Berikut adalah petikan tentang pencipta laman web tersebut :

"QuranExplorer.com bermula pada bulan Oktober 2005, oleh sekumpulan Sunni Muslim yang tinggal di Orlando, Florida, Amerika Syarikat. Tujuan kami adalah untuk menyebarkan mesej Al-Quran untuk semua umat manusia (Beragama Islam dan bukan beragama Islam) di seluruh dunia ini dengan percuma. Selain itu, kami ingin menyokong keamanan dan ketenangan dengan membuat orang menyedari mesej Islam yang sejati. Kami berharap dan berdoa agar portal web ini akan berfungsi sebagai sumber petunjuk dan cahaya bagi seluruh umat manusia di seluruh muka bumi ini, terlepas dari bangsa, warna kulit, usia, kebangsaan, dan agama (Amin).Kami amat berhati-hati mengenai bahan di laman web kami, sehingga kami mempunyai dasar yang ketat untuk memastikan bahawa semua material yang berasal dari sumber yang boleh dipercayai dan telah bukti-dibaca oleh seorang alim ulamak. Kami telah mengambil semua tindakan yang diperlukan untuk memastikan bahawa kandungan dalam laman ini bebas daripada kesalahan. Dalam hal bahawa anda masih menemukan kesalahan dalam teks atau terjemahan Bahasa Arab, bagaimanapun, maka kita dengan rendah hati meminta anda untuk segera melaporkan supaya mereka dapat memperbaiki secepat mungkin, Insya Allah."
- diterjemah menggunakan Google Translate.


Diharap sempena bulan Ramadan ni dapatlah kita ruangkan masa rehat kita untuk membaca Al Quran semoga diberkati Allah S.W.T...Amin

No comments:

Post a Comment