Monday 20 December 2010

ONE DAY IN KUALA LUMPUR!!!!!!


Masjid Wilayah Persekutuan di Jalan Duta..

Pada 18 December yang lalu aku berpeluang mengunjungi ke rumah bapa saudara aku di Segambut. Malang bagi aku kerana aku terlah tersesat gara gara baca sms time bawak motor (jangan ikut aksi aku tu..bahaya) ..akibatnya gambar pengantin (nasib baik sepupu) tak ada aku ambil...Mazrizal gelakkan aku sebab sesat di Kuala Lumpur....hehehhe...dah banyak jalan baru...tak poning...?

Keesokkan harinya aku bertolak dari rumah Mak Teh (mak Mazrizal) menuju ke Jalan Tunku Abdul Rahman untuk bergambar di Dataran Merdeka...aku parking kat Pertama Kompleks dan jalan kaki menuju ke sana...


Jalan Raja Laut...


Depan Sogo...(gambar dikaburkan..hahahaha)


Jalan Tunku Abdul Rahman...


Panggung Wayang .... lupa lak nama ..isk!!


Menara KL ..





Apabila aku sampai di sana, aku lihat Dataran Merdeka kena block...KENA BLOCK?? ( bukan kena block macam chatting tuu....) . Rupanya ada Pertandingan Drift Antarabangsa..

Aku pun pergi ke Ticket Booth kat Bangunan Kelab Diraja Selangor sambil aku bergambar di sekitar kawasan Dataran Merdeka..






Apabila aku dah sampai..punyalah hampa..tiket hampir RM30!!!...poket ada RM50 jadi aku batalkan hasrat aku nak masuk kesana dan pergi dikawasan luar pagar yang didirikan di sekitar Dataran Merdeka...




Bangunan Sultan Abdul Samad (Big Ben Malaysia)



Tales of 2 Towers..



Tiang bendera yang tertinggi di dunia...sekarang masih pegang rekod ke?? aku tak follow sangat....




Jalan Sultan Hishamuddin..


Bangunan Dayabumi..


Muzium Tekstil Negara


Masjid Jamek KL..pertemuan Sungai Kelang dan Sungai Gombak inilah lahirnya Pengkalan Lumpur asalnya dan bertukar menjadi Kuala Lumpur...


Bangunan bersejarah yang tak dipelihara..



Masjid Jamek KL..

Selepas itu aku pun pergi ke Bazar Masjid India untuk melihat suasana di sana...



Boleh tahan ramai... barang yang aku cari ada kat sini...nak kena repeat nih...

Setealh aku puas berjalan di Bazar Masjid India, aku kembali ke Jalan Tunku Abdul Rahman untuk mengambil motor aku..


Akhirnya aku pun pulang ke Port Dickson dengan menaiki Harley EX5 aku..hehehe....

THE JOURNEY CONTINUE.................

No comments:

Post a Comment