Monday 3 September 2012

SOMEWHERE IN JB!!!!!!


   31 Ogos yang lalu, kami sekeluarga ( adik beradik aku dan mak ) berkunjung ke Johor menghadiri kenduri nikah sepupu kami. Kami bergerak dari Port Dickson pukul 8 pagi dan tiba hampir 12 tengah hari :

Saudara mara belah Perak

PD mali!!

Mak aku dan Besan

saudara jauh...kira bau bau bacang



Kuala Kangsar Clan

Adik adik aku
   Selepas itu kami semua pergi ke Bandar Seri Alam ( homestay ) dan rehatkan badan. Petangnya kami pergi layan Kacang Pool kat belakang Bomba ( gambar tak ada... kes kamera tinggal kat Homestay...hampeh!! ). Malamnya aku dan adik ipar pergi berjalan ke JB dan amik gambar malam....disebabkan tak bawak tripod.... gambar ada sikit gegar...hehhehe :





 
   Setelah puas mengambil gambar di selat Teberau, kami ke Pasar Karat pulak :






Jalan Dhoby....hahahhaha





   
  Keesokkan harinya aku dan adik ipar kau ke Muzium Layang Layang....




     
     Selepas kami checkout dari Homestay, kami ke Plaza Angsana untuk menikmati Mee Rebus Hj Wahid yang popular dan juga Yong Tau Foo... ( meleleh sampai tak amik gambar... hahahah )



     Sebelum kami bertolak balik ke PD, kami pergi sebentar ke Legoland, walaupun belum siap sepenuhnya aku tengok ramai pengunjung datang masuk. Kami hanya tengok dari luar aje sebab nak ambik pamplet dia. Insya Allah cuti sekolah kami akan ke sini... Yahoooo.....err....aku dah bekerja......isk!!!





   THE JOURNEY CONTINUE......

8 comments:

  1. arrh aku rindu kampung aku! kacang pool!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kacang pool 5 bintang aku kasi... sekali rasa.....last 5 mangkuk aku bedal!

      Delete
  2. uiksss 31 aritu i laaa antara ramei ramei yang ke lego land tue.
    btw semua dah ready dalam legoland tue untuk grand opening 15 nie... Nanti i buat sneak peek to legoland ek. tapi memang terbaekkkk

    ReplyDelete