Sunday, 16 December 2012

KISAH 16 DISEMBER - GREAT BATTLE - DECISIVE CONFLICTS THAT HAVE SHAPED HISTORY!!!!!!


      Semalam aku ke MPH Seremban nak mencari komik Asterix tapi sayang diorang tak ada stok! Jadi dari aku tak kecewa aku pergi survey buku lain, manalah tahu kot ada yang berkenan dan akhirnya aku beli buku ni .
     
      Buku ni mengandungi fakta tentang peperangan, kekuatan musuh dan menariknya ada gambar keadaan perang masa tu, siap tunjuk strategi lagi :

Perang Maraton

Perang Hasting, dimana Duke William menjadi raja England


Di atas adalah peperangan Hattin antara Saladin dan Guy, Raja Jerusalem  
 
   
Perang Hattin yang di menangi oleh Saladin

Perang Constantinople








 Ulasan aku tentang buku ni, Buku ni sesuai untuk peminat sejarah perang lama macam aku sebab perang dulu dulu, kalau tak puas hati aje jumpa kat medan perang tak perlu nak bunuh orang awam macam sekarang. Satu lagi, perang dulu semua pakai strategi, tak macam Perang Dunia 1 dan selepasnya... Strategi Remote Control... duduk kat ofis tahu keputusan... dulu Pemimpin siap turun... baru steady!.

THE JOURNEY CONTINUE......

14 comments:

  1. Perghh..lawa la gambar2 kat dala buku ni.mau cari jugak la satu nanti

    ReplyDelete
  2. Ada cerita pasal perang Badar dan Uhud tak bro?

    ReplyDelete
  3. Ni mesti minat sejarah dunia ni. Detail story dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup...sejarah dunia...sejarah malaysia banyak tokok tambah dan hilangkan tokoh lain

      Delete
  4. Jd cikgu sejarah plak laki aku ni...

    ReplyDelete
  5. perang palestin sekarang ada strategi ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada kot...bunuh orang awam....ikut la kerja diorang sampai bila bila...

      Delete
  6. you got great taste beb. Nampak buku ni memang menarik

    ReplyDelete