Sunday 6 January 2013

KISAH 6 JANUARI - KING FROM HELL!!!!!!


Aku bertolak dari PD pukul 10 pagi dan sampai ke Solaris Dutamas hampir pukul 12 tengah hari, sempat la berbual dengan makan bersama Dr Ben dan  kawan dia di Bananaleaf ( tak silap aku ), kedai mamak dan lepas tu turun ke sana :
Banner...

stage ( test kamera... )

test lagi...
     Masa untuk gig kali ni macam biasa... pukul 1 tapi start pukul 3 petang ( mungkin pasal nak soundcheck.. entahlah... mungkin dah jadi kebiasaan ) tapi pasal Athotorgh, tunggu jugak le...hehehe

    Band pertama Cruelty Divison bermula dengan lagu lagu diorang ( maaf... aku tak tahu tajuk lagu diorang.... ) Showmanship boleh tahan















      Band kedua, Logam dengan lagu lagu diorang serta satu lagu cover Megadeth, Tornado Of Souls :























    Band ketiga , Chewbacca ( sah peminat Star Wars ) menampilkan muzik Stoner Rock dengan lagu lagu diorang, first time tengok band Stoner Rock perform dan suka tengok lenggok bassist diorang... so 70's! :



























  Band keempat Lobotomy dari Kajang dengan lagu dari album terbaru, Satanic Speed Metal Ritual dan demo, Speed Metal Warfare :



















  Band kelima Humiliation, dengan lagu Bukit Kepong dan lagu lagu dari album diorang ( aku hanya faham vocalist cakap F**k Y** aje... hahahah ) :


























 
   Band keenam, Herriot dengan lagu diorang ( pun tak tahu tajuk lagu ... ) Suara vocalist tenggelam pada mulanya lepas tu ok lepas tu gitar ada problem jap... takleh salahkan diorang datang terus perform tak ada souncheck. Diorang ada perform satu lagu dengan penyanyi jemputan Muhamad Rizuan :















penyanyi jemputan yang pakai baju Infectious Maggot





    Band terakhir dan yang ditunggu tunggu orang ( termasuk aku ) Athotorgh dengan lagu lagu dari EP Promaster Dieyana, lagu cover Motorhead ( Ironfist ) Riot ( Thundersteel ) dan Slayer ( lupa ). Tali gitar putus tali masa main lagu Einch Faikel dan bersambung sampai lagu Promaster Dieyana :



























ESP custom made





gitarist jemputan dari kumpulan Scum




     Maka berakhirlah gig King From Hell pada hampir pukul 8 malam. Aku jumpa kawan FB dan terus balik sebab aku naik motor, takut hujan malam. Sejuk oooo . Apapun gig ni yang akan diingati oleh aku, sebab band legend Athotorgh tak tahu lagi bila akan perform selepas ni, salah satu sebab diorang duduk luar negara. Pada yang tak datang tu boleh la tengok blog aku yang tak seberapa ni. Dari pagi sampai pukul 11:43 malam baru siap... apapun layannzzz

THE JOURNEY CONTINUE......

22 comments:

  1. Chewbacca? Stoner Rock? tengok dia punya vokalis pun dah nak macam Josh Homme dah.. hehe

    ReplyDelete
  2. Chewbacca tu aku tgk vokalis dia dari segi penampilan pun dah mcm Josh Homme...tapi at least diorang pun berani bawak genre stoner rock ke gig2 otai mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. layan jugak lagu diorang. boleh check kat fb :

      www.facebook.com/stonerchewbacca

      Delete
  3. Nice photoshoot bro.tengok gambar tu pun dah ok.gambar menceritakan segalanya..hehe

    ReplyDelete
  4. Sempat jugak lu borak2 dgn Doc Bentara hehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sempat jugak...silap tak buat temubual ekslusif....hehehe

      Delete
  5. Kalu aku dtg pun aku preffer nk tgk band Cruelty Division dan Humilation jee...Athotorgh aku ada amik footage dorang masa perform kt Ipoh tak lama dulu...Bagi aku music dorang biasa2 je..munkin sbb aku lebih preffer sound yg lebih berat...huhuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Humilation memang best bang...Cruelty Division silap buat band pertama.... fan tak panas lagi...

      Delete
  6. love the photos and report.. more beb.

    ReplyDelete
  7. huh! syoknye tengok rambut terbang sana sini.

    long live long hair!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... saya dah gugur rambut...terpaksa botak...huhuhu

      Delete
  8. cool stuff bro...ingat akira tagasaki tadi in on of the bands.

    ReplyDelete