Sunday 8 January 2012

LANDASAN KERETAPI DI PD!!!!!!

Dah lama nak buat macam ni...hehhehe
     Hari ini ( 8 Januari ) aku pergi berjalan ke kawasan landasan keretapi tinggal di Port Dickson. Untuk pengetahuan semua, landasan keretapi yang menghubungkan Port Dickson ke Seremban dibina tahun 1891, kira kira 6 tahun selepas Landasan keretapi pertama dari Taiping ke Port Weld ( Kuala Sepetang ). info boleh dibaca di sini. Sebab utama ia tak digunakan lagi kerana berlaku kemalangan iaitu keretapi tergelincir yang memuatkan gas LPG dan diesel dari Pusat Penapisan Port Dickson di Tapis Minyak, tergelincir di Kilometer 13.6 di Kampung Pulai, Kuala Sawah, Rantau, pada 2008 dan penutupan kilang Castrol juga salah satu sebab kenapa ia tak digunakan lagi. tempat yang aku ambil gambar ni menghubungkan dari Kilang Castrol menghala ke Kilang penapis minyak Esso dan Shell. Tempat ini juga sesuai buat outdoor wedding photoshoot, kalau kena dengan temanya. Macam biasa D200 dan 18-70mm aku guna untuk ambil gambar ni...
menghala ke Kilang Shell/ Esso

Rel Keretapi....bukan Batang paip..heheh

Tengah landasan



Menghala ke Kilang Castrol


           Selepas selesai aku ambil gambar kat kawasan landasan keretapi tinggal, aku menuju ke Muzium Angkatan Tentera yang terletak di Kem Pusasda. Aku ke sana sebab nak ambil gambar keretapi, so gambar keretapi aje la aku ambil..
Keretapi kat Muzium Angkatan Tentera Port Dickson
     Selepas selesai aku ambil gambar, aku pun berjalan jalan ke muzium tersebut. Maaf sebab dalam muzium tak leh ambil gambar sebab ada papan tanda. so layan mata sendiri la.... Apapun tema aku tentang Keretapi dan settle.. kita layan pulak lagu ni....




THE JOURNEY CONTINUE......

6 comments:

  1. PD lagi hahahaha.....kim salam kat my mom kat sana :p

    http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/errrrrkkterover-tweeets-lah-pulak-hehe.html

    ReplyDelete
  2. bro ...nmpknya kita ade minat yang sama ni... hehehe. bleh kgsi2 perjalanan bersama nnt

    ReplyDelete
  3. hai, can i get your contact number. Saya berminat nak tahu pasal keretapi ni for my further research. Anyway i leave my number tau. Pls if you read this comment below. Do contact me : 0182094820

    ReplyDelete
  4. hai, can i get your contact number. Saya berminat nak tahu pasal keretapi ni for my further research. Anyway i leave my number tau. Pls if you read this comment below. Do contact me : 0182094820

    ReplyDelete