Thursday 13 December 2012

KISAH 13 DISEMBER - ASTERIX & OBELIX !!!!!!

gambar ni aku amik hasil sedutan aku....hehehe

    Dulu buku ni aku mula baca di perpustakaan sekolah di Kamunting. Masa tu aku tak pandai baca dalam bahasa English tetapi yang menarik tentang buku ni ialah kisah pengembaraan dan lukisan ciptaan Rene Goscinny dan Alberto Uderzo. Cerita dia berkisar pada zaman kegemilangan Rom dan boleh dikatakan semua tempat mereka takluki kecuali kampung kecil di Utara Perancis. Kekuatan mereka terletak dalam minuman rahsia yang dibuat oleh Getafix,seorang druid.
   Aku pernah survey dalam Ebay pasal koleksi Asterix ( 34 komik ) dan harganya USD379.39!!! so dari aku kecewa melihat harganya, aku terpaksa sedut dari internet sikit demi skit dan sekarang aku dah cukup koleksi. Nanti ada masa aku post pasal komik Adventure of Tintin pulak... ( sekarang proses menyedut... hehehe )

THE JOURNEY CONTINUE......

11 comments:

  1. tak follow katun ni...walaupun selalu ternampak kat kedai buku...aku suka Calvin and Hobbes...heheh..

    ReplyDelete
  2. kalo komik santai macam ni aku suka layan The Archies tu..btw,selamat menyedut bro..hehe

    ReplyDelete
  3. siapa nak belajar lukis gunakankan brush, komik ni sesuai sangat la jadikan guru ghaib. stroke brush yang kemas dan cantik oleh mr. uderzo. gua suka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunjuk ajar saya bro Gayour! Haha payday kang nak beli buku teknik melukis kartun cara Gayour di Karangkraf tu... Faizal, aku rasa lu pun kena beli buku tu jugak...haha

      Delete
  4. ko sama cam aku, aku dulu sekolah suka baca asterix.
    tin tin tak minat.

    Bro ko carik yang omnibus nye bro. Hardcover, dalam ada 6 stories...murah..aku ada la dua tiga, lepas tu yang kecik2 nye pun aku ada...
    semua aku simpan tak buang

    ReplyDelete